Menu
سلامت سبز
عادت های چاق کننده اول صبح‎
valiyi 20/12/12

عادت های چاق کننده اول صبح

عادت های چاق کننده اول صبح

عادت های چاق کننده اول صبح

عادت های چاق کننده اول صبح

دوست عزیز اگر در تلاش برای کاهش وزن و چربی سوزی هستید. اراده‌ی قوی و پشتکار خوبی دارید اما اگر

نکات اولیه کاهش وزن را ندانید و فقط به کاهش وزن فکر کنید و در کنار آن عادت های غذایی  خود را تغییر

نداده باشید، به هیچ وجه به تناسب اندام دلخواه خود نخواهید رسید.

اساس تغییر رفتار غذایی و سبک زندگی برای کاهش وزن افزایش میزان کالری سوزی از میزان کالری دریافتی

می‌باشد. اما نکات ریز قابل توجه دیگری در میان هست که باید بدانید و به آن ها عمل کنید. در زیر به چند

نمونه از عادت های چاق کننده اول صبح اشاره میکنیم:

1- نخوردن صبحانه

برای مدت طولانی افراد بر این باور بودند که اگر صبحانه میل نکنند مقداری کالری خواهند سوزاند و در نتیجه

لاغرمیشوند. این باور غلط واشتباه هست وچند سال یش ابطال شد . در کل صبحانه اولین وعده غذایی می

باشد که هر روز بایدسرموقع میل شود چون برای سوخت و ساز بدن شما موثر هست از این رو اشخاصی که

بر این باورند که اگر صبحانه نخورند، کاهش وزن خواهند داشت سخت در اشتباه هستند اکثر از غذاهایی که

مقدار ماده مغذی در آنها کم است استفاده می نمایند و این نیز یک کار اشتباه می باشد و نه ،به افزایش وزن

کمک خواهد کرد نه به کاهش وزن. بلکه زمینه بیماری های جدی مثل دیابت ،ریزش موی شدید ،کم خونی

مشکلات عصبی ، سردرد های شدید و…در بر خواهد داشت

صبحانه یک وعده غذایی مهم در هر روز می باشد و نباید آنرا با یک فنجان قهوه یا بیسکوییت جایگزین کنیم.

صبحانه باید حاوی منابع کربوهیدرات مفید ، فیبر و اسید امینه باشد. کالری کل آن باید 25 درصد از مقدار

کالری در طول روز بدن جذب می کند باشد.

 

عادت های چاق کننده اول صبح

نکته مهم :اگر بازدر مورد صبحانه این گونه هستید که بعد از ساعت 9 صبح و با کم ترین میزان ممکن صبحانه

خود را میل میکنید، بازهم در اشتباه هستید و باید تاساعت 9 صبح صبحانه را میل کنید.

2-داشتن خواب کافی

در طول شبانه روز باید خواب کافی داشته باشید. اگر شب ها بیدار و به جای آن صبح ها بیشتر خواب هستید

باید سعی کنید برنامه خواب  خود را تغییر دهید. زیرا بهترین زمان برای خوابیدن همان شب است.

اگر زیاد میخوابید باید آن را به حد تعادل برسانید. خوردن و خوابیدن شما را به تناسب اندام نزدیک نمیکن

ساعت 11 شب بخوابید و ساعت 6 الی 7 صبح بیدار شوید ..

3-در معرض نور خورشید بروید

اگرجزء افرادی هستید که به صورت شبانه روزی در خانه هستید و یا اصلا صبح ها از خانه بیرون نمیروید

اشتباه هست. سعی کنید هر روز صبح یا بعد از ظهردر تراس ویا حیاط منزل کمی جلو نور خورشید قرار بگیرید

یا به پارک یا به پیاده روی بروید. نور خورشید برای بدن شما بسیار مفید است.

4-استرس عصبی دارید

اگر در طول روز ، سرکار یا برای انجام دادن کار های روزانه ساده دچار استرس میشوید باید آن را کنترل و درمان

کنید. داشتن استرس به اضافه وزن در بدن کمک زیادی میکند.چون باعث تولید ماده ای بنام کورتیزول میشود

که باعث بروز بیماری های دیگه ای در بدن میشود. صبح زود از خواب بیدارشدن باعث کاهش استرس در طول

روز میشود .چون همه کارهای روزانه خود را سر موقع انجام میدهید و وعده های غدایی خود را سرموقع میل

میکنید.

عادت های چاق کننده اول صبح

همانطور که مطالعه کردید ،برخی عادت های به ظاهر ساده و پیش پا افتاده که اکثر ما در طول روز مرتکب

می شویم می تواند روی وزن و سلامتی ما تاثیر بگذارد. بهترین کار این است که ابتدا چنین عادت هایی را

شناسایی کنید و سپس به فکر ترک آنها باشید. سعی کنید عادت های سالمی که سبک زندگی تان را

بهبود می دهد .جایگزین این عادت های نادرست کنید و به سلامتی روحی و عادت های چاق کننده اول

صبح جسمی خود آسیب نزنید.

دیدگاه ها

دو × سه =

Menu
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp